At the copa copacobana

10 juli 2018 - Cajamar, Brazilië

Ik ben al een paar dagen in Rio in een hostel in Copacabana. Het is hier geweldig! op de eerste dag gelijk een strandwandeling gemaakt en een zonsondergang mogen zien op ipanema beach. Op de terugweg ben ik, alweer, een beetje verdwaald maar dat begint ook steeds leuker te worden.

Op het grote plein met scherm praca mauá heb ik de dag er na  Brazilië - België gezien. fantastisch om mee te maken, de uitslag minder was minder fantastisch om mee te maken

Ik heb ook vriendjes gemaakt. Een Duits stel heeft me meegenomen naar Pedra Bonita oftewel mooie steen. Een flinke klim van een kilometer of tien naar een prachtig uitzicht over heel Rio. Deze mensen hebben me enorm geïnspireerd met hun verhalen. Zij zijn namelijk over 3 dagen al 8 maanden onderweg! Ze reizen door heel Zuid Amerika en hebben me erg veel verteld en laten zien over hun reizen. Over Colombia, Ecuador, Bolivia, Peru, de Galapos Eilanden etc.

Wist je dat er een Pablo Escobar tour bestaat door Medellin, en dat de gids een bodyguard was van El Padron zelf?

Ik was al van plan terug te keren, maar door de Duitsers ben ik van plan het wat grootser aan te pakken.... al ik mijn diploma heb?

De stads tour gisteren was aardig al had ik het makkelijk alleen af gekund. Met een busje, een man of 10 en een gids zijn we langs Jezus gereden, daarna de trappen van Salvaron, om te eindigen bij Sugerloaf mountain. De wolken hingen laag dus de hoge punten waren zonder uitzicht helaas. De dag is afgesloten met een biertje aan praja de Copacobana. De Duitsers, twee dames uit Argentinië, een Nederlandse en ik.

Nu is het wat regenachtig dus heb ik tijd om te schrijven en om na te denken wat ik met de rest van de week wil. Mijn Duitse vrienden hebben bijgeboekt, alweer, en ik ben aan het twijfelen..... ga ik morgen in mijn uppie naar Salvador of blijf ik in het geweldige Rio?

Terug komen doe ik toch....toch?

to be continued

1. Mieke:
    10 juli 2018
    Geniet er nog maar lekker even van😉
  2. Ank simon:
    10 juli 2018
    Geniet er nog maar even van ,weer een heel leuk verslag stan. Ik geniet met je mee, doe voorzichtig groetjes Ank x
  3. Erik van der Velden:
    10 juli 2018
    Mooi verhaal weer geniet nog tot 19 juli en dit wat je nu allemaal mee gemaakt hebt nemen ze je niet meer af.
    Tot volgende week ene de kroket ligt klaar.
  4. Oma ligenberg:
    10 juli 2018
    Fijn dat je het zo goed naar je zin héb. Het is zo leuk als je iets verteld dat ik het ook weer voor me zie.Ben daar ook allemaal geweest toen ik bij Antoon was nog veel plezier er kijk goed uit
  5. Twan:
    13 juli 2018
    Ja Stan Rio is goed te pruimen. Zuid Amerika inspireerd ons ook altijd. Weet je zeker dat je naar het bekrompen Nederland terug wil?
    Anyway, geniet ervan zolang het nog kan.
  6. Jet:
    5 augustus 2018
    Leuk stan, ben benieuwd of je de kids van sitio dmv theater tot ander gedrag hebt kunnen brengen en wat is daarbij dan de sleutel tot succes?
    Groetjes uit Medellin